lördag 29 januari 2011

Kungen är krönt!

Sjätte passet på raken, sex bompass. Sex (6) ismetepass utan ett enda fäll. Verkligheten ser från och med idag ut så för mig. Kung av det fula ordet blir man efter sex fiskepass utan fångad fisk. Jag kan numer titulera mig kungen. Elis lyckades förra våren att bli kung, så jag är inte ensam om denna bedrift i alla fall. Hur som helst var det ganska skönt att ha det överstökat, nu kan jag ju slappna av, för jag kan inte bli mer kung än jag redan är.

Vi har överlag haft dödssegt fiske i teamet, ända sedan Dan tog sin gädda på 9,4 kilo från tidigare i januari. Vi har under dessa sega, långa och händelserika fiskepass lyckats uppfinna nya sätt att fördriva tiden. Nya idrottsgrenar har fötts, sånger och danser har uppfunnits, och allt har förevigats på fotografier. Det är alltid skönt att komma ut i friska luften, ibland är det även fint väder, och utöver detta så har vi verkligen trevligt och mycket roligt tillsammans på isarna. Nästa pass är aldrig långt borta, och bakom nästa krök kommer nästa storgädda, gös eller abborre att visa sig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar