fredag 15 november 2013

Rustar inför vintern.

Storstädade hemma inför vintern. Fiskeföråd och garderober fick sig en ordentlig översyn. Det tog emot en hel del men efter lite moget övervägande tryckte jag ned min gamla flytoverall i en sopsäck och skickade den till overallkyrkogården. Insikten att den gamla overallen mer skulle fungera som ett ankare än en flythjälp gjorde beslutet enklare. Att den luktade som en blandning av rutten nors och bajs från en kolja hade jag nog kunnat stå ut med en säsong till. Dock hade inte min sambo det och jag valde att behålla henne istället för overallen.

Nu gäller det bara att  hitta lite vettiga kläder till höstens och vinterns olika projekt. De skall gärna fungera både i skogen och på isen. Tipsa gärna om ni har koll på vettiga byxor och jacka. Måste vara vattentätare än ett geoffställ, smidigare än en flytoverall och lite värmande (men fungera med kläder under).
Powerstövlar har jag till isen och i skogen kör jag ett par tyska kängor. Meindl Performance. Varma, stabila, vattentäta och riktigt sköna att gå i. Ganska dyra men ta hand om dem så håller de i många år. De finns just nu till ett väldigt förmånligt pris på Outnorth.

Brukar sällan frysa speciellt mycket när jag är ute men funderade på en värre mössa detta år. Lutar åt en pilotmössa eller liknande. Kanske inte de snyggaste de har men de lär ju hålla värmen riktigt gött.

Behöver även investera i en ny termos. Kallt kaffe är fan inte trevligt. Troligtvis kommer jag även göra som min gode teamkamrat Sebastian och köra med eld och kokkaffe. Godare än så blir det aldrig. En billig kanna och man slipper blaskigt bryggkaffe.

Större delen av dessa prylar jag köper handlar jag på nätet via Outnorth. Bra priser och snabba leveranser. Har beställt fel storlekar på skor men det har gått väldigt smidigt att byta till rätt utan att det har kostat mig något alls.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar