tisdag 9 juli 2013

Idkungarna från förr

Efter senaste göspasset passade jag på att svänga förbi Klarälvens okrönta idkungnar. ABU-Haren och Keff. Är det någon som vet vart Ivan bor är det dessa två grabbar. Då jag hade en död gös i bakluckan på bilen ville jag inte stanna för länge då det skulle hem och fileas likt den bäste yrkesfiskaren. Min förhoppning var dock att få se ett par lite större idar. Fisket var segt och jag började misströsta. Kunde det vara så att alla tidigare bilder på stora idar egentligen var gjorde i photoshop? Kanske satt de bara där på stranden och snusade och drack kaffe? Jag böhövde inte tvingla speciellt lång stund in i mörkret för nu började det hända saker. Förutom en fladdermus giganticus fick jag även se ett par shyssta idar.
Tyvärr ingen över regg men ett par vackra fiskar.


_DSC4609-1 _DSC4607-1 _DSC4594-1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar