söndag 25 mars 2012

Monsterdildon från Sturefors.

Årets besök på sportfiskemässan var som alltid extremt trevligt. Mycket gamla bekanta, en hel del nya bekanta. Helt klart en höjdpunkt under våren. Kikade på en hel del fina grejer. Nästa på shoppinglistan är helt klart ett Shimano Yasei Dropshot. Ett av de skönare spöna jag kännt på.
Prylarna på bilden nedan var saker som fick följa med till Karlstad denna gången.

_DSC3631
Jeff Boggs gröna gummibete skall bli fantastiskt kul att testa på vårfisket. Största Fin-S för gösfiske och även som upphängare på havsfisket. Magnum bulle är man alltid i behov av, skön lakaktig färg som jag tror faller vänergäddorna i smaken. Sandeel och Cutbait Herring från Savagear till flundra, torsk och sej i Norge. En groda som är någon typ av ytbete, kan bli kul att testa. Och självklart: Monsterdildon från sturefors. Dvs en riktigt fet curlytail till gäddorna.

3 kommentarer:

  1. Mitt bästa köp förra året var en Yasei dropshot, blev ett gäng fina abborrar på det och även några gäddor. Rekommenderas varmt!

    SvaraRadera
  2. Tjena Fredrik.

    Låter bra att höra! Skall bli riktigt gött att testa när jag får det. Måste bara hitta en passande rulle till det.

    SvaraRadera
  3. Jag kör en shimano technium 2500 FB, nöjd med den med. Men kan ju köpa ännu fräsigare rullar om man är riktigt kräsen av sig :)

    SvaraRadera